Persbericht: Nachten van de Geschiedenis brengt het verleden tot leven van 6 tot 12 november 2023

NVDG2023_affiche.jpg

Ontdek de Nachten van de Geschiedenis met Davidsfonds tijdens de 21ste editie

Gepubliceerd door Davidsfonds op 24 oktober 2023

Van 6 tot en met 12 november 2023 zal de 21ste editie van Nachten van de Geschiedenis plaatsvinden, georganiseerd door Davidsfonds-afdelingen verspreid over Vlaanderen en Brussel. Markeer deze data alvast in je agenda, want het belooft een week vol fascinerende geschiedenisactiviteiten te worden.

Gedurende deze bijzondere week nodigt Davidsfonds je uit om deel te nemen aan diverse boeiende geschiedenisactiviteiten, georganiseerd door gepassioneerde lokale afdelingen. Of je nu een geschiedenisliefhebber bent, een nieuwsgierige ontdekker of gewoon op zoek bent naar een informatief en vermakelijk uitje, Nachten van de Geschiedenis heeft voor elk wat wils. Van lezingen en tentoonstellingen tot interactieve workshops en historische wandelingen, er is een scala aan activiteiten om je mee te nemen op een reis door de tijd.

Davidsfonds, een dynamische organisatie die activiteiten organiseert rond taal, geschiedenis, kunst en erfgoed, streeft naar persoonlijke ontplooiing, emancipatie en sociale cohesie. Met een actief engagement van vrijwilligers, inzet voor de gemeenschap en een open blik op de wereld, omarmt Davidsfonds diversiteit en draagt het bij aan de culturele verrijking van Vlaanderen en Brussel.

Mis deze kans niet om het verleden op een levendige manier te verkennen en deel te nemen aan de 21ste editie van Nachten van de Geschiedenis. Voor meer informatie en het volledige programma kun je terecht op de website van Davidsfonds: https://www.davidsfonds.be/activiteiten/nachten-van-de-geschiedenis