logoprint

Davidsfonds Academie vzw - Quinten Metsysplein 12 - 3000 Leuven - tel.: 016/310.670 - fax: 016/310.608 - academie@davidsfonds.be
 

  Share Instagram: davidsfonds.cultuurnetwerk

Vlaanderen: Verbeelding werkt
Over dun ijs - De veranderingen in het Noordpoolgebied


Docent(en) :
Beyens Louis, meer info


Datum :
Woe. 25 sep., 2, 9 en 23 okt. 2019 van 14 tot 16 uur


Omschrijving :

De eigenschappen en de rol van de Noordpool
De klimaatsverandering in het Noordpoolgebied
De impact op arctische ecosystemen en volkeren

Geen week gaat voorbij of er verschijnt wel een onheilspellend bericht over het veranderende klimaat. Het is inmiddels duidelijk dat de toestand van de Noordpool een grote impact heeft op verschijnselen in de rest van de wereld. Het is dan ook niet verwonderlijk dat zowel de wetenschappelijke als de politieke belangstelling voor het arctische gebied de laatste jaren toegenomen is.

In deze cursus krijgt u een inleiding tot de eigenschappen van het Noordpoolgebied, die gekoppeld worden aan actuele kwesties. Waarom is de daling van zee-ijs bijvoorbeeld belangrijk voor het weer bij ons? Op deze en vele andere vragen geeft Louis Beyens u een uitgebreid antwoord, rijkelijk geïllustreerd met zijn eigen ervaringen op de Noordpool.

Locatie :
CC De Poort (Markt 27, Wetteren)


Info :
i.s.m. Davidsfonds Reg. Wetteren



Inschrijven :

Prijs Omschrijving
€ 64.00 Cursus (koffie en digitale syllabus inbegrepen)
€ 56.00 Cursus met Davidsfonds Cultuurkaart (koffie en digitale syllabus inbegrepen)




We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat wij u de beste ervaring op onze website geven. Dit omvat cookies van websites van derden van sociale media als u een pagina bezoekt die embedded content bevat van sociale media. Dergelijke cookies van derden kunnen uw gebruik van deze website volgen. Als u doorgaat met gebruik van deze website, gaan we ervan uit dat u alle cookies op deze website graag ontvangt. U kunt echter uw cookie-instellingen op elk gewenst moment wijzigen door uw cookies voor dit domein te wissen.